zs     su   konkurski manifestacije        

Почетна
.Учитељска свекса 1.

Учитељска свекса 1

Поштоване колегинице и колеге, Савез учитеља Републике Србије је публиковао пето издање Учитељске свеске 1 намењене учитељима првог разреда као облик педагошке документације за праћење напредовања ученика. Како је у питању једини разред у коме је...

Опширније...

.Приручник за смањење ризика од природних непогода.

Приручник за смањење ризика од природних непогода

Драго нам је да колегама, сарадницима и осталим заинтересованима можемо учинити доспутним Приручник за учитеље „Како се заштити од природних непогода“, настао у оквиру пројекта „Смањење ризика од катастрофа“ који је у сарадњи са УНИЦЕФ-ом...

Опширније...

.Часопис

Часопис "Учитељ"

Часопис “Учитељ“ има вишедеценијску традицију – 140 година излажења у унапређивању педагошке теорије и праксе у млађим разредима основне школе, богаћењу педагошке културе и стваралачких способности наставника. У протекле две године са новом редакцијом, редовношћу излажења...

Опширније...

.Светосавска награда!.

Светосавска награда!

За посебан допринос развоју образовања и васпитања у Републици Србији у 2009. години Министарство просвете је доделило СВЕТОСАВСКУ НАГРАДУ Савезу учитеља Републике Србије. Образложење предлагача - Друштва учитеља Београда Поштовани господине Обрадовићу, На основу јавног позива за доделу...

Опширније...

Савез учитеља Републике Србије

Мост математике 2017.

novostiУдружење “Млади математичар” у периоду од 25. маја (четвртак) до 28. маја 2017. године у оквиру манифестације “Мост математике”-2017 у Врњачкој бањи организује и дводневни програм стручног усавршавања.
Концепција дводневног стручног усавршавања (која ће бити реализована 26. 27. и 28. маја 2017.године) подразумева избор две обуке у трајању од 8 сати (16 бодова) :
  • Израда тестова и других облика провере знања из математике (кат. бр. 243, К1, П3);  
  • Метакогнитивни приступ у настави математике. Моделирање алгебарских израза (кат. бр. 247, К1, П1);  
  • Програмски пакет Latex и Beamer за припрему наставних материјала из математике (кат. бр. 252, К1, П1);
  • Упоришне тачке у настави математике (кат. бр. 258, К1, П1);
  • Примена рачунара у настави - Geomatech (кат. бр. 276, К2, П2);
  • Пројектно оријентисана настава математике (кат. бр. 277, К2, П1);
  • Сингапурска математика – од проблема до решења (кат. бр. 278, К2, П3);
  • Математика у малом (кат. бр. 246, К1, П1);
  • Вредновање и праћење ученичких постигнућа у настави математике у  основној  школи (кат. бр. 261, К2, П2);
  • Када је лака геометрија и мерење прија (кат. бр. 266. К2, П2 ).
Све обуке/семинари су објављени у Каталогу програма сталног стручног усавршавања наставника, васпитача и стручних сарадника за школску 2016/2017. и 2017/18. годину – ЗУОВ.
  • Сваки полазник похађа две одабране обуке.
  • Сваки полазник добија уверења о похађаним акредитованим обукама одобреним од стране ЗУОВ-а у укупном трајању од 8 сати (16 бодова).
 Више информација о семинарима можете да пронађете на следећем линку. Уколико желите да се пријавите кликните овде
Ваш Млади математичар

Зимски сусрети учитеља - обавештење

novosti

Савез учитеља Републике Србије у периоду од јануара до марта 2017. године организује XXXIII Зимске сусрете учитеља. Зимски сусрети ће бити реализовани под мотоом Дан стручног усавршавања у 19 градова у којима ће полазници бити у прилици да похађају једну од више понуђених једнодневних обука. У оквиру Зимских сусрета ће у 17 градова бити реализоване и обуке за смањење ризика од катастрофа које се организују у сарадњи са УНИЦЕФ-ом, а с циљем унапређивања компетенција за смањење ризика од кризних ситуација и катастрофа.
 
Преузмите:


Програми по градовима:

Конкурсна документација за Сабор/Смотру 2018.

novostiПреузмите:

XXXI Сабор учитеља Србије и Смотрa стваралаштва у образовно-васпитном процесу

novostiСа задовољством вас обавештавамо да поводом одржавања XXXI Сабора учитеља Србије и Смотре стваралаштва у образовно-васпитном процесу 17. и 18. јуна у Београду, Савез учитеља расписује Конкурс за примере добре учитељске праксе "Унапређивање наставне праксе кроз размену професионалних искустава".
Конкурс је распосан за следеће области:
А) Обавезни предмети (наставни час/дан/тематска целина, ванучионичка настава, пројектна настава, ...)
Б) Изборни предмети (наставни час/дан/тематска целина, ванучионичка настава, пројектна настава, ...)
В) Савремени начини планирања образовно-васпитног процеса (интердисциплинарно планирање, тематско планирање, ...)
Г) Инклузивно образовање (рад са децом са потешкоћама, рад са даровитом децом, ИОП, подршка локалне самоуправе, примена асистивних технологија...)
Д) Ваннаставне активности (манифестиције, пројекти у оквиру школе и локалне заједнице, школске представе, приредбе, рад секције, такмичења, ...)
Ђ) Васпитне ситуације (час одељењског старешине, превенција насиља, сарадња са родитељима,...)
Е) Дидактичко средство, наставна средства (web портали, образовни софтвери, филм, збирке, приручници...)
Пример добре праксе може се представити и изложбом радова – стваралаштва ученика и учитеља.
Конкурс је отоврен до 14. маја 2017. године, а позив и формуларе потребне за аплицирање на конкурс можете преузети ОВДЕ.

Преузмите:

Сарадња Савеза учитеља Републике Србије и Савеза удружења васпитача Србије

novostiСавез учитеља Републике Србије и Савез удружења васпитача Србије имају дугогодишњу квалитетну сарадњу. 16. фебруара 2017. одржан је састанак два Савеза на ком су разматрана актуелна питања из области деловања Савеза. Састанку су присуствовали представници оба Савеза.
Теме састанка су биле: Основе програма предшколског васпитања и образовања, с посебним освртом на Припремни предшколски програм и Наставни план за први циклус -функција основног образовања, с посебним освртом на план за први разред.
ЗАКЉУЧЦИ
СУРС нема примедби на Програм за предшколско васпитање и образовање. Учитељи и васпитачи сматрају да је наведени Програм добро осмишљен и да уз евентуалне корекције може бити унапређен. Искуства учитеља указују на потребу за већим осамостаљивањем деце у вртићима, јачањем усмерене пажње и концентрације, као и да треба јачати емоционалну и социјалну зрелост деце.
СУРС и СУВС апсолутно заступају став да децу не треба описмењавати у вртићима, иако је присутан константан притисак једног броја родитеља да се ова врста образовања изврши пре поласка у школу. У Програму предшколског васпитања и образовања не стоји да васпитач треба да се бави описмењавањем деце већ развојем говора кроз игролике активности.
Заједнички закључак је и то да родитељи треба да буду боље информисани о циљевима и задацима Припремног предшколског програма који не подразумева описмењавање на овом узрасту на начин на који се ради у школама. Партнерство са родитељима се базира на поверењу, разумевању и усмерености ка заједничким циљевима, кроз учешће и заједничко доношење одлука.
Развијање сарадње и партнерског односа између чланова породице и васпитача почиње од првог контакта при адаптацији деце. Овај однос треба да се заснива на узајамном поштовању и изграђивању поверења једних у друге, са циљем сагледавања добити од партнерства.
Дат је предлог да се организује јавна трибина на тему која би се односила на прелазак деце из Припремног предшколсог програма у основну школу, на којој би присуствовали представници учитеља, васпитача и родитеља.
Такође је потребно радити на заједничком разрађивању инструмената праћења деце.
Савези ће у наредном периоду реализовати истражививање у вези очекивања учитеља у првом разреду и онога шта треба да васпитач ради у ППП .
На крају, представници оба Савеза сматрају да сви субјекти у процесу васпитања и образовања треба да раде на унапређивању компетенција и заједно дају свој допринос квалитетнијој припреми деце за полазак у школу.
Иди горе

Прaтите нас на

Copyright © Савез учитеља Републике Србије 2018

Дизајн и израда: Учасофт.